Loading...

برنج کته یا آبکش

0 نظر
برنج کته یا آبکش
با توجه به این سوال که پخت برنج بصورت کته بهتر است یا آبکش؟ در این مقاله توضیحاتی را ارائه کرده ایم تا به بررسی این موضوع بپردازیم با ما همراه باشید.

برنج جزء غلات پر اهمیت و اساسی است که در دسته بندی غذاهای اصلی است. ابرنج  سرشار از نشاسته و ویتامین‌های گروه B است که در متابولیسم بدن دخالت دارد .

طبق گفته متخصصان تغذیه هر چقدر برنج کمتر آبکش شود و بیشتر به صورت کته یا دمی مصرف شود، ارزش غذایی بیشتری دارد.

زیرا بدلیل وجود  ویتامین های B1  در برنج، که به تیامین معروف هستند  ویتامین‌های محلول در آب محسوب می‌شوند، بنابراین زمانی که برنج آبکش می‌شود این ویتامین‌ها از بین می‌روند. ولی هنگامی‌ که برنج به صورت کته تهیه می‌شود، ویتامین‌های موجود در آن در مراحل پخت حفظ می‌شود و بنابراین برنج کته از ارزش غذایی بیشتری برخوردار است.

ارزش تغذیه‏ای خوراکی‏هایی مانند برنج و نان به ویتامین‌های گروه B موجود در آنهاست که برای سوخت‏وساز کربوهیدرات‌ها مورد نیاز هستند.  

بعضی از افراد براین باورند که هر چه برنج را بیشتر آبکشی کنند یا به عبارتی بیشتر بشویند، از میزان نشاسته یا کالری آن کاسته میشود. باید گفت که این موضوع صحت ندارد و میزان نشاسته‌ی برنج هیچ ارتباطی با شستن آن ندارد.

در خصوص جذب قند موجود در برنج باید گفت که حرارت سبب جذب املاح موجود در مواد غذایی می‌شود و از آنجایی که  برنج آبکش در معرض حرارت بیشتری قرار دارد، بنابراین جذب قند آن بیشتر بوده و انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی محسوب نمی‌شود.

نظرات
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد